|
© Paul
Mitchell
"Bavouzet's playing is ravishing in its fluency,
imagination and, impeccable judgment. ...he has a
refined ear for sonority and character. His spectrum of touch
and shading, bolstered by strong but supple fingers,
... particularly seductive...which combines animation
with a clear definition of mood, finesse of detail
and a natural flow of ideas. ...a pianism of winning
distinction."
Daily Telegraph
“charismatic, mercurial, dynamic and poetic” “music
making on a grand scale”
New York Times
“Hats off! A genious Liszt player"
Classics Today
“He plays with such remarkable authority, expressive
strength and unadulterated brilliance. Jean-Efflam
Bavouzet is one of France’s best kept secrets. In fact
Bavouzet’s playing is restricted to a most narrow range:
wonderful to superb.”
MusicWeb
"He plays these terribly difficult pieces… with
an earthy tone and with a clear mind, brilliantly,
elegantly, showing good taste and taking his chance
to demonstrate discipline on the keyboard and readiness
to take risks, even in musically and technically
extreme situations."
Music Review
¨And the sound
of the Bavouzet fingers is distinctive. It
is searching, penetrating, imaginatively fired,
and endlessly curious in its exploration of
any composer’s unique sound palette and language..."
Times
“This was one of the
great performances of the Ravel, taking it
into territory way beyond the realm of art
deco cool, with which it is primarily associated.
That tough streak in Bavouzet's playing brought
out levels of harmonic bitterness we don't
usually hear. Ashkenazy, meanwhile, allowed
a jittery shrillness to intrude upon Ravel's
jazzy scoring. In many respects, this was Bavouzet's
concert rather than Ashkenazy's.”
Guardian
"Bavouzet achieved an almost
Mozartian eloquence; his pianism in the concluding
Presto was both electrifying and flawless. High
as a kite when taking his applause (and blowing
an appreciative kiss to the jazzer-trombones),
he sat down again to give a majestic account of
Debussy’s tone-poem ‘La puerta del vino’..."
Independant
¨Apart
from his phenomenal but understated technique, Bavouzet
has in addition an extraordinary ability to seem
to be directing his own performances, as though he’s
providing a presence outside himself, and it goes
some way to explaining the fierce passion, remarkable
intelligence and free-wheeling creativity of his
transcendent playing.¨
Classical Source
|
|
|
BEETHOVEN
LISZT WAGNER
JEAN-EFFLAM BAVOUZET piyano
8
HAZİRAN 2013 Cumartesi 20:00
SAKIP SABANCI MÜZESİ 'the Seed'
Konuklar, resital akşamı 'Oryantalizmin 1001 Yüzü' ve 'Geçmişten Günümüze Yelpaze' sergilerini 18:00-19:30 arası ayrı bilet gerekmeksizin izleyebilirler.
Birbiri ardına çıkan müthiş
albümleri ile Jean Efflam Bavouzet , son yıllarda klasik
müzik dünyasının neredeyse mevcut tüm ödül ve ünvanlarını
bir mıknatıs gibi kendine çekiyor. Ünlü Fransız piyanist,
2009 Gramophone Ödülleri'nde Pierre-Laurent Aimard (Piyanist),
Gustavo Dudamel (Şef) ve Gerald Finley (Bas bariton)
gibi büyük müzisyenler ile birlikte 'Yılın Sanatçısı" ünvanına
aday gösterilirken aynı yıl BBC Music Ödüllerinde "Yılın
En İyi Enstrümantal Albümü" ünvanını kazandı. 2010'yılında
ICMA Uluslararası Klasik Müzik Ödülleri'nde "Yılın
En İyi Enstrümantal Kaydı", 2011'de Gramophone Ödülleri'nde "En
İyi Konçerto", 2012'de BBC Music Magazine Ödüllerinde "Yılın
En İyi Orkestral Albümü" ve ICMA'da (International
Classical Music Awards) "Yılın Sanatçısı" son
yıllarda kazandığı ödül ve ünvanlardan sadece birkaçı.
2011'de Fransa Ulusal Orkestrası ile ABD turnesine çıkan
sanatçıyı New York Times "klasik müziğin büyük skalalardaki
icracısı" olarak tanımlıyor.
Geniş bilgi...
Müzik eğitimini Paris Konservatuarında
tamamlayan 1962 doğumlu sanatçı, 1986'da Köln'de yapılan
Uluslararası Beethoven Yarışması'nda birincilik kazandı.
New York'taki Young Concert Artists Auditions'da da
birincilik kazanan Bavouzet 1989'da Van Cliburn Yarışması'nda "Steven
de Groote Oda Müziği Ödülü"nü kazandı. 1995'te,
Chicago Senfoni Orkestrası'nın efsanevi şefi Sir George
Solti'den Paris Orkestrası ile aynı sahneyi paylaşmak
için davet aldığında piyanizmi büyük dikkat çekti ve
Bavouzet uzun süre, geniş kitlelerce "Maestro'nun
En Son Keşfi" olarak
gösterildi. Jean-Efflam Bavouzet, Solti'nin 1997'de
ölümünden sonra Paris Orkestrası konserlerini Pierre
Boulez yönetiminde sürdürerek ününü pekiştirdi. Bavouzet,
Vladimir Ashkenazy, Pierre Boulez ve Valery Gergiev
gibi ünlü şeflerle; New York Filarmoni, Fransa Ulusal
Orkestrası, Londra Filarmoni Orkestrası, Boston Senfoni
Orkestrası, Dallas Senfoni Orkestrası, Berlin Senfoni,
Hong Kong Filarmoni, NHK Japon Senfoni Orkestrası ve
Kyoto Senfoni Orkestrası gibi büyük orkestralarla aynı
sahneyi paylaşıyor. Dünyanın dört bir yanında yoğun
resital ve konserler veren sanatçı, Wigmore Hall, Concertgebouw,
Muziekgebouw, Cité de la Musique, Opéra National de
Paris gibi dünyanın önde gelen salonlarında sahneye
çıkıyor. Beethoven sonatlarından oluşan resital maratonu
Pekin'deki Forbidden City Concert Hall tarafından Classical
Elites Beijing Instrumental Recital of the Year ödülünü
kazandı. Sanatçı, La Roque d’Anthéron gibi önemli festivallerde
de sahneye çıkıyor ve aynı zamanda Norveç'teki Lofoten
Piyano Festivali'nin de artistik direktörlüğünü yapıyor.
Le Monde
tarafından "En İyi 150 Kayıt" arasında
gösterilen HAYDN albümü ile "Choc du Monde de la
Musique" alan
Bavouzet'nin, Ravel'in solo çalışmalarını kaydettiği
albümü ise hem "Diapason d'Or - Diapason" hem
de "CHOC - Le Monde de la Musique" aldı. Bir
sonraki albümünde romantik dönemin en önemli piyanistlerinden
Liszt'i yorumlayan Bavouzet için eleştirmenler "Şapka
çıkarın, müthiş bir Liszt yorumcusu! Kaçırılmaması gereken
çok özel bir albüm" diye yazdı. Bavouzet, 2007'de
müzik kariyerini zirveye taşıyacak olan büyük Fransız
besteci Debussy'nin piyano için tüm çalışmalarını kaydetmeye
başladı. Aynı zamanda Debussy’nin İki Piyano için Jeux
eserini yeniden uyarlayan Bavouzet'nin bu çalışması Pierre
Boulez'in önsözüyle tarihi Durand yayınevi tarafından
yayınlandı. Chandos etiketiyle 2007'de çıkan ilk Debussy
albümünü Sunday Times "Haftanın Albümü" seçerken
hem Monde de la Musique'ten "CHOC de l'Année 2007" hem
de Piano Magazine'den "Pianist's Choice" aldı.
Debussy serisinin 2008'de çıkan ikinci albümü daha büyük
ses getirdi. Bavouzet'yi Diapason dergisi "Diapason
d'Or 2008" ve Gramophone dergisi "Editörün
seçimi" ile ödüllendirirken Classic FM Magazine "Ayın
Enstrümantal CD'si" seçti. Aynı zamanda Gramophone
2009 Ödüllerinde de "En İyi Albüm" dalında
aday gösterilen bu ikinci Debussy albümü MIDEM 2009 Ödülleri'nin
Final Listesi'nde yer aldı. Bu ödüllerin hemen ardından
yayınlanan serinin üçüncü albümü ClassicsToday.com tarafından "2008'in
En İyi 10 CD'si" arasında gösterildi ve CHOC de
l'Année 2008 - Le Monde de la Musique aldı. Asıl büyük
vuruşunu ise BBC Music 2009 Ödüllerinde "Yılın En
İyi Enstrümantal Albümü"nü kazanarak yaptı. Serinin
dördüncü Debussy albümü Gramophone'da "Editör'ün
Seçimi" etiketiyle yayınlanırken, 2009 Gramophone
Ödüllerinde "En İyi Enstrümantal Albüm" ödülünü
de Bavouzet'ye götürdü. Internatioal Piano Magazine,
Bavouzet'nin bu albümünü, "Standart Repertuarın
En İyi Enstrümantal Albümü" ile ödüllendirdi. Debussy
serisinin beşinci ve son albümü Gramophone Magazine ve
Classic FM Magazine'de "Editör'ün Seçimi" etiketiyle
yayınlandı. Jean Efflam Bavouzet, Debussy serisini 2010'da
ICMA Ödüllerinde kazandığı "En İyi Enstrümantal
Albüm" ünvanıyla noktaladı. 2010'da Haydn'ın piyano
sonatlarını ve Bartok'un konçertolarını kaydettiği iki
yeni albümü yayınlanan Bavouzet'nin Haydn albümü Sunday
Times ve The Independant tarafından "Haftanın
CD'si" seçildi. International Piano Magazine'den
'Choice' alan albüme CLASSICA tarafından CHOC de l'Année
2010 verildi. Bartok Konçertoları albümü de aynı başarıyı
belki biraz daha fazlasını yakaladı. International Piano'dan
'Choice', Pianist Magazine'den "Pianist's Choice",
The Independent'tan "Haftanın Albümü", Gramophone
Magazine'de "Editör'ün Seçimi", BBC Music Magazine'den "Ayın
Orkestral Albümü" alan Bartok konçertoları 2010'da
hem BBC Müzik Ödülleri'nde hem de Gramophone'da shortlist'te
girdi. Bavouzet'nin üç önemli besteciyi Ravel, Debussy
ve Massenet'i yorumladığı albümü 2011'de yayınlandı. "Diapason
d'Or" alan bu albümde Bavouzet'ye BBC Senfoni eşlik
etti. İşte bu albüm ile Bavouzet 2011 Gramophone Ödülleri'nde "En
İyi Konçerto" ve 2012 BBC Müzik Ödülleri'nde "Yılın
En İyi Orkestral Albümü" ödülünü kazandı. Gramophone
Magazine, Pierné concerto albümünü "Editörün Seçimi" etiketiyle
yayınladı. Haydn'nın piyano sonatlarını kaydettiği 2.
albümü Pizzicato'dan "Supersonic" alırken "Haydn:
Piano Sonatas Vol.3" adıyla yayınlanan 3. Haydn
albümü BBC Music Magazine'de "Ayın En İyi Enstrümantal
Albümü" seçildi. Ayrıca Classic FM Magazine de Editor's
Choice ve Gramophone'da "Critic's Choice" etiketleriyle
yayınladı. "Falla: ¨Nights in the Garden of Spain¨
and other stage works" albümü de en son 5 Şubat
2012'de The TIMES'da "Haftanın CD'si" ve Mart
2012'de BBC Music Magazine'de "Ayın CD'si" seçildi.
Klasik müzik alanında Dünyanın önde gelen plak şirketlerinde
Chandos Records'un exclusive sanatçı olan Jean-Efflam
Bavouzet'nin en son Nisan 2012'de çıkan "Beethoven
Sonatas" albümü ile birlikte bugüne kadar kadar
yayınlanmış toplam 21 albümü bulunuyor.
Bavouzet'nin ödül alan albümleri
hakkında:
Ravel & Debussy
kaydından...
Gramophone'dan
Konçerto Ödülü...
P
R O G R A M
BEETHOVEN
Piyano Sonatı No. 17 Re minör, Op. 31/2
BEETHOVEN
Piyano Sonatı No. 18 Mi Bemol majör, Op. 31/3
LISZT
Invocation
LISZT
Grosses Konzert solo
LISZT
Am Grabe R. Wagners
WAGNER (arn. Liszt/Kocsis)
Prelude und Liebestod (Tristan und Isolde)
...................................................
Piyano: Steinway & Sons Concert Grand D
AKBANK tarafından sağlanmaktadır.
Teşekkür ederiz.
|
SAKIP
SABANCI MÜZESİ 'the Seed'
BİLETLER:
120TL
BİLET
AL
|
|
|
"Istanbul
Recitals, a monthly recital series that presents top-level
international soloists"
A. Ivanoff
|
|